miercuri, 21 octombrie 2009

Viata,sinusoida in plan 3D


Prea multe intrebari ne seaca intelectul zi de zi.Noaptea ne framantam sa gasim solutii la ceea ce a fost sau ceea ce va veni maine,poimaine si chiar peste un deceniu. Incercam sa ne punem viata in ordine,astfel indosariam amintirile pe categorii : placute si neplacute,in ordine alfabetica,cronologic,numerotandu-le I,alin1.,2,3,...,II,III s.a.m.d. apoi le punem la pastrare,rasfoindu-le doar atunci cand gasim momentul oportun dezgroparii lor.Unele le pierdem,fiind acte de o importanta mai redusa,incat detaliul poate fi radiat din sistemul nostru complex.
Pasim prin viata,ne plangem mereu cand ajungem mult prea jos... viata nu e o linie dreapta,nici un drum lung ocolitor de la tel,e doar ceea ce este.
Eu ma gandeam ca e o sinusoida,care nu este intotdeauna in acelasi plan, nu are intotdeauna aceeasi dimensiune.Toti avem sentimentul ca urcam si coboram,dar ambele actiuni pentru fiecare individ in parte are o alta modalitate de derulare.
Adevarul e ca multi au incercat sa o defineasca,poate sa ajute umanitatea indemnandu-o la acceptare,multe definitii chiar ridicole,dar plauzibile.De ce sa ne pierdem vremea incercand sa o definim inloc sa o traim?
Viata ne irita,ne gadila receptorii ca sa evoluam,sa iesim din stagnarea obositoare.
Totusi adaug cateva din cugetarile ce mi-au atras atentia:
* Viata e scurta, de aceea este si scumpa. Pretul vietii a aparut de la putinatatea ei.
*Viata-i o gluma foarte serioasa.
*Viata cu adevarat traita este in trecut sau in viitor - prezentul este un interludiu... un straniu interludiu in care recurgem la trecut sau viitor ca sa ne slujeasca drept marturie ca traim.
*Viata este un singur drum in spatele nostru, dar o multime inaintea noastra.
*Viata este o consumatie - unii consuma, altii se consuma.
*Viata este o ciudata comedie care amesteca impreuna si dureri si bucurii, punand lacrimi langa zambet, punand zambet langa plans.
*Privesc viata precum un pasager important de pe Titanic: s-ar putea sa nu ajung la destinatie, dar macar merg la clasa intai.
*Viata noastra este rezultatul alegerilor pe care le facem, a da vina pe cei din jur, pe mediu, pe ceilalti factori, inseamna a da acestor lucruri puterea de a ne controla.
Sunt sute de cugetari,pentru ca sunt tot pe atatea puncte diferite de vedere,poate si mai multe dar multi nu le-au lansat in lume.
Maine va iesi soarele,chiar daca va fi printre nori,poimaine va iesi splendid pe bolta cereasca incalzind pamantul,iar raspoimaine se va intuneca iar.Nu ma tem...pot sa cred ca sunt acum un om mare.
Noi trebuie sa dam piept cu viata nu altcineva,iar daca acel individ ne "apara",va cauza linsarea singurei noastre sanse de a trai intens, simplu, complicat, altfel, oricum.

6 comentarii:

Cartonic spunea...

Eu de obicei noaptea daca dorm visez foarte naspa....daca sunt treaz sa ma uit la tv dupa sexy braileanca,buzoianca vasluianca si tot alaiul.....cand naiba sa mai si dezbati probleme de viata.
Cum era aia: noi sa fim sanatosi ca boala vine mancand.Copii mai luati cate o portie de E-uri spalativa pe fiecare din cele 3-4 maini si fuguta la culcare!

tiberiupincova spunea...

Eu visez, pentru ca visul ma tine treaz... si, te deranjez pe tine cu : http://tiberiupincova.blogspot.com si cu...
tiberiupincova@yahoo.com

Cartonic spunea...

Wtf asta e hi5? ca eu nu mi-am lasat id-u de mess :-?

djweed spunea...

foarte bogat in simturi si trairi blogul tau ... mi-a mai ascutit si mie in minte, conceptul asta privind viatza

felicitari

Liviu spunea...

Buna dimineata...
O sa incerc sa incerc sa vin cu o replica atat la acest articol cand si la o intrebare lansata de tine mai devreme..depre ce insemna viata, cum ar trebuii traita si alte variatiuni pe aceiasi tema..acum ceva timp m-am supus unui mic joc de imaginatie...m-am imaginat ca am o varsta ceva mai inaintata si imi rememorez viata..cum a fost ea..ce am facut, ce nu am facut, ce ar fi trebuit sa fac...rezultatul nu a fost prea roz la vremea aceea...astfel am fost nevoit sa incerc sa schimb cate ceva din mine..sa accept fiecare provocare care apare in cale pentru ca atunci cand o sa ma mai supun unei retrospective sa nu am regrete sau ele sa fie cat mai putine..consider ca asta ar cam trebuii sa fie viata, in umila mea parere, un drum pe care sa il parcurgi acceptand provocarile care iti apar, sa stii sa cauti partile bune in obstacolele care apar...si daca crezi ca merita te provoc sa vii si tu cu cateva completari..:)
Sper ca m-am facut cat de cat inteles....din pacate talentul meu literar se cam ascunde de mine..O dimineata placuta..

Lost For Words spunea...

Inteleg...Pista e ingusta...multe obstacole,de diferite marimi si dificultate se ivesc.Tot ce ne ramane de facut e sa sarim peste ele sau,o alternativa destul de neplacuta,sa ne impiedicam la cel mai mic. Putem trai gustand din oportunitatile vietii,sa fim nonconformisti,dar indiferent de ceea ce alegem sa facem tot se va ivi un regret. Putem regreta ca nu ne putem trezi de dimineata,ca nu am apucat sa vedem rasaritul de soare,satuli de acelasi melancolic apus,regretam ca nu am vorbit cum trebuia cu un semen, si lista poate continua. Regretele se nasc dupa ce actiunea a fost consumata. Nu cred ca exista om fara regrete,cel ce nu regreta doar s-a impacat cu gandul. Parerea mea este ca mai bine regretam un lucru pe care l-am facut decat un lucru pe care nu l-am facut. Asta referitor la intrebarea ce am lansat-o aseara. O saptamana scurta si un weekend minunat:D!